Pielęgnacja 4ha ogród

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
ODPOWIEDZ
gnom1994
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 24 wrz 2015, o 20:51
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Pielęgnacja 4ha ogród

Post »

Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post na tym forum, oczywiście wcześniej sięgałem po wasze porady ale incognito :D

Mam 21 lat, jestem po Technikum Architektury krajobrazu. Od 1.5 roku zmagałem się z niewolnicza pracą w ogrodnictwie u prywaciarzy, od niedawna dostałem dobrą propozycję pracy na dobrych warunkach, mianowicie pielęgnacja 4ha ogrodu u pewnego wysoko postawionego małżeństwa. Pełnie tam rolę ogrodnika i czasami również konserwatora, coś przykręcić i takie tam różne błahostki. Mówi na mnie zarządca terenu, myślę, że to moja szansa na zdobycie cennego doświadczenia ale wiadomo nie wiem wszystkiego i tutaj liczę na was moi drodzy :) Wspólnymi siłami damy radę:)

Krótko na temat ogrodu( od nowego tygodnia wstawie trochę zdjęć)
Ogród ma bardzo dużo trawnika, kilka drzewek owocowych, dużo różaneczników, azali, pięciorników, basen, kort tenisowy, skalniak z oczkiem wodnym, staw naturalny nie wyłożony folią, nawodnienie, dużą cześć terenu zajmuję las od strony domu liściasty czym dalej tym przewaga sosen i innych drzew iglastych.

Pracy jest bardzo dużo ponieważ poprzedni ogrodnik przez 8 miesięcy nic nie robił, co niestety widać gołym okiem po przejściu się po ogrodzie, oczywiście wiadomo, kończy się sezon więc za dużo już się nie zdziała ale chciałbym zrobić jak najwięcej, żeby na wiosnę mieć już o wiele mniej roboty. Mam kilka wątpliwości

Zaczynając od jabłoni i jabłonki rajskiej? <chyba tak to się nazywa fachowo>

Jabłoń jest ładnie wyprowadzona, na oko ma z 6-7 lat, jej owoce są mikroskopijne jak orzech. Czytałem trochę na ten temat i zastanawiam się ponieważ wszędzie piszą inaczej. Teraz nie wykonuję cięcia prawda? Dopiero na wiosnę?