Rośliny owocujące - przed zimą

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
ODPOWIEDZ
JOANNA OLO
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 9 kwie 2007, o 16:40

Rośliny owocujące - przed zimą

Post »

Jestem początkującą ogrodniczką. Mam prośbę do osób bardziej doświadczonych:
1. Na wiosnę 2007 podsadziłam 3 odmiany malin. Bardzo ładnie owocowały, a właściwie jeszcze owocują, bo cały czas zbieram owoce. Czy powinnam je teraz przyciąć? A jeśli tak to jak bardzo? Czy maliny należy owinąć przed zimą agrowłókniną?
2. Czy powinnam już owinąć winogrona, truskawki, maliny, borówki amerykańskie i krzewy kwiatowe (np. róże) agrowłókniną dla zabezpieczenia przed zimnem?

Z góry dzięki za każdą pomoc.

Asia Olek
Awatar użytkownika
lila31
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 20 lip 2006, o 12:06
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.

Post »

Asiu przede wszystkim napisz w profilu gdzie masz swój ogród, w jakim rejonie Polski. :D
Od tego zależy czy musisz wszystko opatulać, czy raczej nie.
Erazm
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 17 sie 2005, o 13:10

Post »

Na pewno musisz zabezpieczyć przez usypanie kopczyków róże. Zabezpieczenia wymagają też niektóre drzewa owocowe jak brzoskwinie, nektaryny - usypanie kopczyka i owinięcie pnia agrowłókniną zimową P-50 lub kartonem falistym. Winogrona - można usypać kopczyk ziemi. Truskawki, maliny, borówka amerykańska nie wymagają zabezpieczenia na zimę.
Pędy malin owocujące w danym roku wycinamy.
Pozdrawiam Andrzej.
Awatar użytkownika
Waleria
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 12 sty 2007, o 11:36
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Post »

Asiu!Bez względu na położenie ogródka, warto przykryć włókniną truskawki. Ja, mieszkając w jednym z cieplejszych regionów Polski, co roku je przykrywam, zwłaszcza te młodsze, i mam prawie 2 tygodnie wcześniej. W razie bezśnieżnej zimy to też bardzo się przydaje. Na zimę przykrywam dwoma warstwami włókniny, można kupić specjalną zimową.
Waleria
Erazm