Proszę o pomoc przy ziołach

Rośliny doniczkowe
ODPOWIEDZ
Wikacz
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 29 lip 2014, o 11:59
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Proszę o pomoc przy ziołach

Post »

Witam :). Jestem nowa na forum i początkująca w hodowli roślin.
Na ten rok chciałam założyć ogródek ziołowy, ale trochę za późno się obudziłam i zioła siałam przełom kwietnia i maja na parapecie. Wysiałam bazylię i melisę. Bazylia rosła do pewnego momentu jak szalona, jakiś tydzień temu stanęła i prawie nie rośnie, do tego cały czas się kładzie. W tym czasie melisa bardzo ładnie mi urosła. Mam w planie przesadzenie bazylii do większych doniczek. Melisę przesadzę jak jeszcze trochę podrośnie. Moja bazylia jest bardzo gęsta i może to jest źródłem problemów, chociaż już ją przerzedzałam. Nie wiem, czy nie trzeba jej podciąć. Być może zaszkodziło jej zraszanie regeneratorem do roślin lub to, że nie podlewałam do podstawki tylko prosto do doniczki. Miałam w planie ewentualne podwiązanie bazylii, żeby się nie kładła. Proszę o pomoc, ponieważ nie wiem, co mogę zrobić na tym etapie, a nie chcę zaszkodzić.
Po lewej bazylia, po prawej melisa:

Obrazek Obrazek

Mam jeszcze dwa pytania:

Czy sadzonka stewii posadzona w tym okresie ma szansę żyć w domu, czy lepiej poczekać?
Czy można przesadzić oraz w jakim okresie miętę ogrodową do doniczki?
Awatar użytkownika
Kasienkar
500p
500p
Od: 18 cze 2013, o 14:38
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.

Re: Proszę o pomoc przy ziołach

Post »

Na wstępie napiszę, że masz bardzo fajne doniczki :D
Co do bazylii to utnij czubki wtedy zacznie się krzewić na boki i nie zakwitnie tak szybko.
Melisa wygląda super, jeżeli chcesz to możesz zarówno bazylię jak i melisę wysadzić do ogródka wtedy będą ładnie rosnąć i pobierać z gleby to co potrzebują. Ja w zeszłym tygodniu bazylię z marketu wsadziłam do ogródka i świetnie rośnie, nic nie uschło, wiec polecam.