Ogródek-Pomoc dla laika
Ogródek-Pomoc dla laika
Witam się, jestem tu nowa, ale w związku z tym, iż właśnie zamieszkałam w mieszkaniu z tarasem i ogródkiem zamierzam tu zagościć na dłużej. Problem polega na tym, że jestem kompletnym laikiem w dziedzinie ogrodnictwa. Poniżej wklejam zdjecia ogródka z przeznaczeniem na roślinność kwiatową, z lewej jest bez fioletowy, z prawej biały, są też róże, i jestem w stanie rozpoznać tulipany
. Chciałabym to jakoś zagospodarować. Znajoma poleciła mi poczekać co z ziemi wyrośnie, ale ja nie mogę patrzeć na taki tego stan i chciałabym się jakoś za to zabrać, im szybciej tym lepiej. jeśli znajdzie się jakaś dusza która mi pomoże, to będę bardzo wdzięczna. Co to tam jest, co z tego się nadaje aby zostawić a co usunąć (i jak) ? To jest na wprost wyjścia na taras, chciałabym coś ładnego, co na dłuzej zagości a nie wymieniać co chwilę, coś krzaczastego może być. Co ważne to jest to od strony południowej, prawie cały dzień słońce, pojawia się koło 10 a chowa powoli koło 19. Jak będą potrzebne jakieś zbliżenia to w każdej chwili mogę zrobić zdjęcia dodatkowe

-
- 100p
- Od: 21 mar 2014, o 18:16
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Re: Ogródek-Pomoc dla laika
W słoneczku ładnie będą wyglądać tawuły japońskie, pięciorniki, które nie wymagają dużo pielęgnacji. Zimozielony bukszpan jakiejś niższej odmiany będzie zdobił rabatę cały rok, a wiechy budlei późnym latem przyciągną masę motyli. Dla nadania lekkości przyda się trawka - np. miskant. Wiosenne tulipanki i inne kwiaty można przesadzić na przód rabaty, nawet zrobić z nich obwódki, będą pięknie zdobić wczesną wiosną. Z tyłu można pokusić się o kratkę z clematisem albo różą pnącą w jasnych kolorach. Inspiracji jest całe mnóstwo...Każdemu podoba się coś innego, podpatrywać można wszędzie. 

Re: Ogródek-Pomoc dla laika
Radził bym trochę jeszcze poczekać i zobaczyć co jeszcze wyjdzie z ziemi/ za sprawą coraz większego ciepła i deszczu. A czasu jest całe mnóstwo potem na inspiracje.