Kupno sadzonek - co, gdzie i jak?

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
ODPOWIEDZ
Filips
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 4 kwie 2013, o 16:14
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Kupno sadzonek - co, gdzie i jak?

Post »

Jako nowy członek forum, witam wszystkich forumowiczów. Nie wiem czy trafiłem pod właściwy adres. Na początku chciałem zaznaczyć, że jestem zupełnym laikiem w dziedzinie roślin i ogrodnictwa. Przygotowuję się do eventu, na którym to będę chciał jako prezent rozdawać sadzonki kwiatów, a właściwie to nie samą sadzonkę, ale zestaw: doniczka (najlepiej w ładnym kolorze lub owinięta w jakiś ozdobny papier/folię), w środku ziemia oraz jakaś cebulka/sadzonka. Dodaję zdjęcie prezentujące jak mogłoby to wyglądać. Obrazek
Taki zestaw chciałbym dawać moim gościom, wraz z instrukcją jak się tą rośliną opiekować. A teraz pytania, na które szukam odpowiedzi:
- gdzie mógłbym takie zestawy zamówić w dobrej cenie, biorąc pod uwagę fakt, że potrzebuję ich 300-500?
- jakiej rośliny powinna być to cebulka/sadzonka żeby była gwarancja, że to wyrośnie, będzie się długo utrzymywać i nie będzie drogie?
- ile coś takiego może kosztować?
- event odbędzie się 22 kwietnia, czy powinienem zestawy zamówić tuż przed eventem czy mógłbym załatwić to już teraz i gdzieś przechować te sadzonki?
Dodam jeszcze, że jestem z Krakowa.

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam.
KamilT
100p
100p
Od: 1 mar 2011, o 19:22
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Kontakt:

Re: Kupno sadzonek - co, gdzie i jak?

Post »

1. Kup ładne doniczki lub zwykłe produkcyjne + jakaś folia, juta, papier do ozdoby
2. cebulki kwiatowe można aktualnie kupić w każdym sklepie ogrodniczym
3. kup też duży worek substratu torfowego - oczywiście do dostania w każdym centrum ogrodniczym
4. cebulki trzymaj w ciemnym, chłodnym i suchym pomieszczeniu
5. na 2 dni przed eventem wsadz cebulki do doniczek

gotowe!

wydaje mi się w powinieneś się spokojnie zmieścić w 3,5-4 pln za sztukę - uwzględniając swoją robociznę.