Proszę o poradę dotyczącą sadzenia drzewa

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
zielonadusza
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Od: 23 lut 2013, o 16:16
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Proszę o poradę dotyczącą sadzenia drzewa

Post »

Witam wszystkich użytkowników tego forum.
Z góry przepraszam, jeśli umieściłam mój post w złym dziale, ale dopiero co się zarejestrowałam i z tego co się orientuję, tutaj jest miejsce na rozmowy dotyczące sadzenia drzew. Także uprzedzam, że jestem kompletną początkującą w tym zakresie, dlatego też piszę tego posta tutaj.
Otóż jakiś czas temu wpadłam na pomysł, ażeby na trzecią rocznicę mojego związku z partnerem, sprawić jemu (i mnie przy okazji) prezent w postaci posadzenia drzewa symbolizującego naszą miłość ;:167 . Chciałabym, aby ono rosło wraz z naszym uczuciem, żebyśmy kiedyś, jako staruszkowie, mogli pojechać w miejsce naszego drzewka i powspominać. Z resztą sami pewnie sobie wyobrażacie, jak to by mogło być ;).
Więc czytałam co nieco o sadzeniu drzew i dowiedziałam się, że można drzewa sadzić wczesną wiosną, tj. marzec i początek kwietnia. Idealnie by to się dopasowałoby do naszej rocznicy w marcu. Jestem na etapie wyboru drzewka, zupełnie nie wiem, jakie nadawałoby się na sadzenie w marcu. Myślałam o jakimś liściastym, silnym drzewie, które wytrzymałoby ręce początkującej ogrodniczki ;). Także myślę, że dobrym wyborem będzie drzewko już w ziemii, bo wiem, że bardzo łatwo uszkodzić korzenie.
Miejsce,w którym bym chciała zasadzić nasze drzewko jest wsią położoną niedaleko morza. Gleba jest tam zróżnicowana, od piaszczystej, gdzie rosną sosny, do ciemnej, gdzie rośnie wiele drzew liściastych. Niedaleko jest także jeziorko i bagna, więc, jak pisałam, teren bardzo zróżnicowany. Z tego też, co się orientuję, na tych terenach nie przeprowadza się ścinek drzew, poza jednym lasem, ale tam bym nie sadziła.