Nie znam się dobrze w tym temacie tj. w temacie Azalii ale tak sobie myślę na logikę to:
a) czy nie mają za gorąco od ścian w upalne dni i je pali słońce ?
b) zasilasz je nawozami ?
Krzysztofie sprawdz czy azalie mają odpowiednią wilgoć,patrząc na te zdjęcia wydaje mi się że to będzie ta przyczyna..W przypadku przesuszenia podłoża liście i pąki azalii więdną i opadają
O wilgoć jestem spokojny, są dość często podlewane, ale być może mają za gorąco rosną przy ścianie od strony zachodniej i po południu od ok. 13-14 są nasłonecznione. Opadają po 1-2 dniach. Pąki są ok. widać, ale gdy zaczynają się rozwijać wyglądają zaczynają więdnąć. Więc chyba trzeba będzie przesadzić
Wielkie dzięki
Przesadź, ale różnie jest w kolejnych latach, czasem azalie przekwitają szybciutko, gdy akurat są upały a na to nie mamy wpływu, czasem kwitną dłużej.
Moja ulubiona azalia w tym roku zdążyła zakwitnąć i przekwitnąć w kilka dni, inne miały więcej szczęścia bo kwitły trochę później.
Ja dodam od siebie jeszcze, że mimo iż żwir jest biały to i tak absorbuje promienie słoneczne więc podłoże jest nagrzewane i też większa temperatura odbija się ku górze (nagrzewa otoczenie).
Liście, kwiaty więdną kiedy woda odparowuje z nich szybciej niż korzeń może im dostarczyć.
Tytaj są dwie rzeczy nieprzychylne Twoim azaliom.
1. Zachodnie słonce, białe ściany i biały żwir powoduje duże natężenie ciepła i światła, co powoduje większe odparowywanie wody niż normalnie. Zachodnie słońce jest gorsze dla rhododendronów i azalii niż słońce wschodnie albo południowe.
2. Ten żwir na korzeniu. Naturalnie, korzeń azalii i rhododendrona rośnie na powierzchni. Przez ten uściśk kamieni, korzeń Twojej azalii nie rozwinął się do normalnej wielkości, i jest mały. Co może spowodować że w dniach słonecznych, kiedy jest duże zapotrzebowanie, korzeń nie jest wstanie pompować wystarczająco dużo wody, i kwiaty więdną.
Jeśli chcesz mieć ładne azalie i rhododendrony, musisz zabezpieczyć im dwie rzeczy.