Pomidory - proszę o rady

Warzywa w gruncie i pod osłonami.
ODPOWIEDZ
tamisa34
30p - Uzależniam się...
30p - Uzależniam się...
Od: 19 kwie 2012, o 11:48
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Pomidory - proszę o rady

Post »

Witam wszystkich :)

Jestem nowa na forum, dlatego proszę o wyrozumiałość względem umieszczania postów w odpowiednim temacie. Przeglądnęłam wiele tematów, jednak nie potrafiłam znaleźć takiego, który pomógłby mi rozwiązać mój problem, dlatego zwracam się o radę do Was drodzy Forumowicze.
Zacznę od tego, że jestem amatorką w dziedzinie upraw jakichkolwiek, ponieważ nie posiadam ogrodu, a dopiero w tym roku postanowiłam wykorzystać niejako mój balkon do balkonowego ogrodowania.
Mój problem polega na tym, że 14 kwietnia w szklarence posiałam sobie pomidory (Lycopersicon Esculentum) i wysiałam je zbyt gęsto, wykiełkowały bez problemu już w czwarty dzień po wysianiu, aktualnie siewki mają około 4 cm i rosną mi w kępkach mniej więcej po 8 sztuk.
Zamierzam je później hodować w donicach na balkonie (oczywiście nie wszystkie, część oddam, zaś część niestety z bólem serca chyba będę musiała zniszczyć).
Moje wątpliwości są następujące:
- Kiedy powinnam przepikować siewki?
- Jak je rozdzielić do przepikowania, aby nie uszkodzić im korzeni? (rosną gęsto)
- Czy po przesadzeniu późniejszym w donice powinny stać w nasłonecznionym miejscu ochronionym od bezpośredniego słońca, czy bezpośrednio w słońcu?
- Kiedy mniej więcej mogę przesadzić je w donice i postawić na balkon? (chodzi mi o przybliżony miesiąc lub ilu centymetrowe roślinki powinnam przesadzić w duże donice)
- Czy donica 32 cm wystarczy dla tego rodzaju pomidorów oraz ile maksymalnie krzaczków mogłoby rosnąć w takiej donicy?

Z góry dziękuję za rady.
Dorcinda
500p
500p
Od: 4 maja 2009, o 14:51

Re: Pomidory - proszę o rady

Post »

Przeczytaj tu
http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=42&t=50557
potem tu
http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=42&t=53128
i tu