Jak pozbyć się pędów odrastających od korzeni ?

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
Awatar użytkownika
Lusi
30p - Uzależniam się...
30p - Uzależniam się...
Od: 9 maja 2007, o 10:28

Jak pozbyć się pędów odrastających od korzeni ?

Post »

Stara grusza albo śliwa (nie wiem bo rosna obok siebie) puszcza dużo młodych pędów od korzenii. Rozsadza mi chodniki, niszczy trawnik i wyrasta pomiędzy krzewami. Jak sie tego pozbyć. Boje sie podlewać jakimis chemikaliami, żeby nie uszkodzic roślin rosnących w pobliż no i samego drzewa. Czy jest na to jakas rada?? Działke mam dopiero kilkaq miesięcy wiec jestem w tych sprawach zielona. Proszę o porady.

Proszę pisać poprawną polszczyzną. Dziękuję !
Awatar użytkownika
Waleria
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 12 sty 2007, o 11:36
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Post »

Mam to samo z bzem. Zeszłego roku sporo wytrzebiłam, ale widzę, że to syzyfowa praca. Nie sądzę, żeby był na to jakiś łatwy i przyjemny sposób. Jedyna rada w moim wypadku - usunąć całkowicie bez. Ale ja tak lubię jego zapach...
Waleria
Erazm
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 17 sie 2005, o 13:10
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.

Post »

Tylko wycinać wyrastające pędy gruszy i bzu. Jak posmarujecie Raundapem to padnie grusza i bez. U mnie jest to samo z bzem - koszę kosiarką.
Co do gruszy to proponuję dokonać zmiany drzewa na gruszę szczepioną na podkładce.
Pozdrawiam Andrzej.
panda7
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 9 lis 2006, o 12:33
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Post »

Wybaczcie, że podłączę się pod istniejący temat ;-)
Oczywiście mam to samo z bzami - lilakami... Podobnie jak Waleria jestm zachwycona ich zapachem (i wyglądem kwiatów ;-)) Zawsze traktowalismy młode odrosty tak jak Erazm - kosiarka ;-)