Jak pozbyć się pędów odrastających od korzeni ?
Jak pozbyć się pędów odrastających od korzeni ?
Stara grusza albo śliwa (nie wiem bo rosna obok siebie) puszcza dużo młodych pędów od korzenii. Rozsadza mi chodniki, niszczy trawnik i wyrasta pomiędzy krzewami. Jak sie tego pozbyć. Boje sie podlewać jakimis chemikaliami, żeby nie uszkodzic roślin rosnących w pobliż no i samego drzewa. Czy jest na to jakas rada?? Działke mam dopiero kilkaq miesięcy wiec jestem w tych sprawach zielona. Proszę o porady.
Proszę pisać poprawną polszczyzną. Dziękuję !
Wybaczcie, że podłączę się pod istniejący temat ;-)
Oczywiście mam to samo z bzami - lilakami... Podobnie jak Waleria jestm zachwycona ich zapachem (i wyglądem kwiatów ;-)) Zawsze traktowalismy młode odrosty tak jak Erazm - kosiarka ;-)
Odrosty w tym roku są już nowe i zastanawiam się czy może by je tak zostawić? Czy z takiego odrostu będzie takie samo drzewko (kwitnące) czy może jakaś wersja zdziczała (słabo kwitnąca lub wcale). Jeśli jeszt szansa na ten sam rodzaj kwiatów to zostawię i zaczekam kilka lat, jeśli NIE to kosiarka ;-)
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Oczywiście mam to samo z bzami - lilakami... Podobnie jak Waleria jestm zachwycona ich zapachem (i wyglądem kwiatów ;-)) Zawsze traktowalismy młode odrosty tak jak Erazm - kosiarka ;-)
Odrosty w tym roku są już nowe i zastanawiam się czy może by je tak zostawić? Czy z takiego odrostu będzie takie samo drzewko (kwitnące) czy może jakaś wersja zdziczała (słabo kwitnąca lub wcale). Jeśli jeszt szansa na ten sam rodzaj kwiatów to zostawię i zaczekam kilka lat, jeśli NIE to kosiarka ;-)
- nemezja
- Przyjaciel Forum - gold
- Od: 18 kwie 2007, o 10:59
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Z tych odrostów( przynajmiej w przypadku bzu) można zrobic nowy krzaczek.Wystarczy łopatą odkopać coś takiego z korzeniem i mały bezik gotowy.Nie mam jeszcze bzu ale musze "wyczaić" kogos w oklicy z takimi właśnie odrostami i ładnie się do niego usmiechnąć:).