Czy oddzielić zraza ?

ODPOWIEDZ
ridutka
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 21 wrz 2011, o 17:16
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Czy oddzielić zraza ?

Post »

Obrazek
Witam!! Pomóżcie nie wiem czy powinnam odszczepic "dzidziusia"od "mamusi"!!! jestem początkująca w hodowli kaktusów i sukulentów. Nie wiem czy powinnam z tym poczekac do wiosny, a wydaje mi się ze "mamusia" bardzo zmalała i "zbiedniała" :( pomocy!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
bartii9512
500p
500p
Od: 30 mar 2010, o 18:23

Re: POMOCY!!!

Post »

Po pierwsze to nie widzę aby coś złego się działo :wink:
Po drugie nazwany przez ciebie "dzidziuś" fachowo nazywa się zraz a "mamusia" to podkładka :D
Po trzecie utnij odrost boczny podkładki.
Po czwarte zły substrat.
Po piąte jeśli opisujesz co z twoim kaktusem się dzieje to opisuj dokładniej bo twój opis za dużo nie mówi :wink:
Jeśli chcesz to możesz sprawdzić korzenie czy z nimi wszystko w porządku i czy łączenie zraza z podkładką nie gnije ale wedłóg mnie na razie nic złego się nie dzieje.
Na ogół podkładki na których szczepione są marketowce dość często szlag trafia po jakimś czasie
Jeśli jeszcze masz jakieś pytania, wątpliwości to śmiało pytaj :wink:
Moje kaktusy | Pozdrawiam, Bartosz.
ridutka
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony

Re: Czy oddzielić zraza ?

Post »

Dzięki za szybką odpowiedz :) ale nie stety mało rozumiem!! zacznijmy od początku :)
Po pierwsze:podkładka :D była duzo wieksza i bardziej rozłożysta odkad wyrosł zraz :D (szybko sie uczę) zwinęła sie juz prawie w małą kuleczkę dlatego sie martwie to
Po drugie: w końcu odciąc zraz czy nie jeśli tak to co dalej?! Podsuszyc i pozniej posadzic?
ridutka
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony

Post »

A i jeszcze jeśli chodzi o substrat to ma tylko ziem do kaktusów i wode i nic poza tym :) i wydaje mi sie ze z drugiej strony wyrosnie to samo :oops:
Awatar użytkownika
Artur89
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 8 lis 2009, o 11:37
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Post »