Jak uporządkować tą "rabatę"?

Pytania ze zdjęciami roślin, oceny ich stanu, wyglądu i chorób.
ODPOWIEDZ
gosiana

Jak uporządkować tą "rabatę"?

Post »

Jestem całkiem "zielona" w ogrodnictwie i proszę o pomoc jak ogarnąć tę część? Wiem, czytałam o strzyżeniu ale jak mam przystrzyc wierzbę na okrągło? Z daleka widzę ale z bliska... za nic nie wiem którą gałązkę, w którym miejscu - trach? Macie jakieś sposoby? Czytałam, czytałam ale nadal nie bardzo rozumiem jak? Jak rozpoznać przewodnika, które gałązki i gdzie? Czy może mi to ktoś wytłumaczyć łopatologicznie?

Obrazek

pięciornik
Obrazek

tawuła japońska
Obrazek

Nazwy roślin już poznałam dzięki życzliwym ludziom z tego forum. Nie ukrywam że liczę na dalszą pomoc :) Na tych krzewach nie widzę na razie żadnych szkodników, powyrywałam chwasty (oby tylko je) i chciałabym przyciąć bo ten zakątek jest naprawdę piękny i nie chcę go popsuć.
Awatar użytkownika
Waleria
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 12 sty 2007, o 11:36
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Re: Jak uporządkować tą "rabatę"?

Post »

Przycinaniem wierzby nie przejmuj się, jak ją obetniesz, tak będzie dobrze, ona i tak ponownie powypuszcza mnóstwo nowych pędów. Widziałam bardo króciutko przycięte, ale to chyba później, bo szkoda ją teraz masakrować.
Waleria
Awatar użytkownika
marzena06
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 4 cze 2008, o 22:01
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Post »

Gosiu faktycznie rabata śliczna,zacznij od tawuł ,najpierw z góry nożycami a następnie na okrągło, pięciornik zostaw na razie bo ślicznie kwitnie nim zajmiesz się później,wytniesz wtedy sekatorem gałązki które rosną w środek korony a zewnętrzne przytniesz na wybraną długość,a wierzbe dostosuj się do rady Waleria ma rację,temu płożącemu iglaczkowi przytnij tylko same końcówki -pięknie się rozrośnie :wit
Kwiat jest uśmiechem rośliny Pozdrawiam Marzena
Moje wątki
Marzenkowo cz.1
gosiana

Post »

Dziękuję. Czekać aż przekwitną? Czy czekać do wiosny?
selli7