Przycinanie, formowanie, jak i co robić

Drzewa ozdobne
ODPOWIEDZ
jagodowo
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 16 sty 2011, o 23:52
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Przycinanie, formowanie, jak i co robić

Post »

mam kilka pytań ogólnych dot. cięcia drzewek i krzewów liściastych i iglastych. W moim ogrodzie rosną bardzo wysokie chyba jałowce(jak dla mnie to wygląda jak mega tuja:)), nie znam się niestety, ale na końcach gałązek po zimie są takie zeschnięte jakby małe szyszki. Czy mogę to teraz ściąć w przy samym pniu? Czy trzeba tylko kawałek gałązki? Chciałabym je zagęścić, ale nie wiem jak to zrobić? Czy ścięcie czubka to rozwiązanie? Mam dużo takich krzaczorków, które rosną w górę i mają okropnie długie gałęzie z zieleninką na końcu a 3/4 to sama gałąź. Co z tym zrobić? Dodam, że pnie tych niegdyś krzewów to mają średnicę jakieś 10-15 cm. Mam jeszcze takie krzaczki rozłożyste, przypominają też jałowca, ale wirginijskiego. Od dołu gałązki są do wysokości 3/4 wysuszone, a dopiero na górze zielono. Podobnie właśnie jak te wysokie. Nie wiem jak się z tym uporać, jak ładnie przyciąć. Czy można ciąć od góry właśnie to co zielone, czy od dołu suche gałęzie. Czy to i to i posłuży zagęszczeniu i odświeżeniu. Pomocy:). Jestem laikiem w tym temacie, nigdy mnie nie interesował, a jak kupiłam działkę to podoba mi się zabawa w ogrodnika tylko nie mam o tym pojęcia. I w dodatku nie miałam zamiaru tworzyć posta. Pomocy:)
Tomek_MM
500p
500p
Od: 6 mar 2009, o 13:18

Re: Przycinanie, formowanie, jak i co robić

Post »

Nie ma na przycinanie jednej recepty, może zrób zdjęcie i pokaż o które rośliny chodzi? Wszystko zależy od tego jak wyglądają te rośliny teraz, jakie to są faktycznie gatunki i co chcesz uzyskać.
jagodowo
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Od: 16 sty 2011, o 23:52

Post »

Nawet nie wpadłam na to by zrobić zdjęcia. A byłam dzisiaj. Na pewno zrobię w przyszły weekend, także jakby można to polecam się pamięci.