Czytam to forum od jakiegoś czasu. Od niedawna mam działeczkę ogrodową i Wasze porady
są bardzo pomocne
Ale na temat. Jakiś miesiąc temu dostałam ze sklepu ogrodniczego internetowego 2 sadzonki
wiciokrzewu pomorskiego. Miały jakieś 50 cm wys. Przesadziłam do doniczek obcięłam do 1/3 wys
i jak do tej pory nie wypuściły nic zielonego i chyba się na to nie zanosi. Nie wiem czy te sadzonki
nie były trafione a może po prostu jeszcze czas.
Moje stare wiciokrzewy właśnie zaczęły kwitnąć,
natomiast nowo posadzony puszcza powoli i nieśmiało nowe listki
- jak dobrze pamiętam tak samo reagowały moje pierwsze egzemplarze,
a w tej chwili szaleją z przyrostami i kwiatami.
Niestety nie mam doświadczenia z doniczkową uprawą tych roślin,
więc nie wiem co mogło by pomóc wystartować Twojej - może musi poczuć troszkę swobody w korzeniach
Wiciokrzew może rosnąć w donicy, oczywiście w odpowiednio dużej. Nie ma przeszkód. Jedynie- aż nie dobrze, że obcięłaś go od razu "od nowości", że aż do 1/3 i zanim zdecydowanie ruszył z wegetacją. Owszem, wiciokrzewy świetnie znoszą cięcie(posiadam, tnę bo muszę), cięcie pobudza do rozkrzewiania się i wypuszczania nowych pędów od korzenia, ale- to na starszych okazach. Sadzonki powinny najpierw dobrze się ukorzenić i zacząć rosnąć. Ewentualnie(bo to nie jest obowiązkowe) przycinamy od drugiego, a jeszcze lepiej od trzeciego roku uprawy. I to najlepiej wtedy kiedy już wyraźnie widać, że pnącze ruszyło, widać pąki i gdzie ewentualnie wyciąć zmarznięte czy uszkodzone pędy- nie tniemy wtedy na ślepo. Wiciokrzewy powinniśmy przycinać raczej kosmetycznie niż z wymogu ich cięcia. Liliowykwiecie- proponuję jeszcze uzbroić się w cierpliwość- wiciokrzew może jeszcze wypuści z korzenia, daj mu miesiąc, półtora. Jeśli do tego czasu nic się nie będzie działo- proponuję nowy zakup, ale wtedy już bez ich przycinania...