Sosna czarna (Pinus nigra ) - choroby,szkodniki

Pytania ze zdjęciami roślin, oceny ich stanu, wyglądu i chorób.
gracek20
10p - Początkujący
10p - Początkujący
Posty: 18
Od: 28 paź 2009, o 12:30

Sosna czarna (Pinus nigra ) - choroby,szkodniki

Post »

Szanowni Państwo,

Na samym wstępie chciałbym się grzecznie przywitać!

Ponieważ od pewnego czasu mam problem ze swoim drzewkiem bardzo proszę o radę. Zauważyłem 2-3 m-ce temu od samego dołu przy pniu brązowe igły, które z czasem zaczeły opadać. Z czasem brązowe igły pojawiły się przy końcówkach. Nie wiem jak to opisać ponieważ nie znam się na drzewach ozdobnych dlatego najlepiej zobrazują to zdjecia.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo to pierwsze posadzone przeze mnie drzewko w ogródku, mieszkanie mam, a dziecko w drodze ;-) Bardzo zależy mi na tym, aby zdiagnozować i wyleczyć piękną sosenkę

Z góry bardzo dziękuję

Gracjan




Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
adamza07
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 1643
Od: 10 mar 2007, o 20:39
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Dolina Jezierzycy k.Wołowa

Re: Prośba o pomoc - sosna czarna ( pinus nigra )

Post »

Jesienna osutka sosny
http://www.encyklopedialesna.pl/haslo.php?id=1623
Oprysk- np. Antracol 70 WG
"Człowiek żyje po to,aby kochać. Jeśli nie kocha - to nie żyje." Vinet
ogrody,kompozycje roślin
selli7
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 8006
Od: 6 gru 2008, o 17:55
Lokalizacja: opolskie

Re: Prośba o pomoc - sosna czarna ( pinus nigra )

Post »