Ziemia gliniasta.Co zrobić z ziemią?

Ogólne tematy działkowe, nowości w ogrodnictwie
Awatar użytkownika
Działkowiec
50p
50p
Od: 23 kwie 2008, o 10:54

Ziemia gliniasta.Co zrobić z ziemią?

Post »

Witam.Bardzo długo nie było mnie na forum, lecz brak czasu.Przepraszam za moją nie obecność.Myślę, że wybaczycie mi :) Mam bardzo gliniastą ziemię. Sama glina, a jak wyschnie to pęka. Co zrobić aby ziemia się użyźniła ? Posadziłem dynię,słoneczniki to nic nie wyrosło. Wyszła mała cukinie, a ogórki to małe takie baryłeczki się robiły :( A rzodkiewka to ledwo co urosła (podobnie cebula) Bo nie raz nawożenie ziemi,gnoju,obornika nie jest warte tych warzyw, bo mogę iść po te 2-3 KG cebuli do warzywniaka i mnie to taniej wyniesie. Jak tanio wyniesie użyźnienie tej gleby? Zasiałem gorczycę bo mi tak doradzono ale ledwo co rośnie :( A tak na marginesie, gdzie mogę nabyć tanim kosztem żywopłot około 1-1,5 m wysokości? Może w jakiś lasach czy coś można wykopać? Nie znam się, proszę o podpowiedź ;)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
brauniack
100p
100p
Od: 6 sie 2008, o 21:05
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Post »

Witaj. Mój znajomy miał podobny problem z glebą gliniastą, zamówił 3 tony ziemi na działkę i teraz ma dopiero spokój.
Pozdrawiam, Bartosz
Moja działeczka
Awatar użytkownika
hanka55
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 19 sty 2008, o 15:30
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Kontakt:

Post »

10 cm piachu rzecznego i 19 cm frakcja organiczna
( kompost/ obornik/ ziemia popieczarkowa)
przekopane na sztych,
dadzą Ci wspaniałe podłże warzywne i uprawne.
Awatar użytkownika
kocica
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Od: 22 wrz 2007, o 16:42
Kontakt:

Post »