Złamany pęd winobluszcza

Drzewa ozdobne
ODPOWIEDZ
mw116
100p
100p
Od: 18 lis 2014, o 15:19
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Złamany pęd winobluszcza

Post »

Witam,

co prawda z zawodu jestem architektem krajobrazu, wiedzę botaniczną posiada, jednak zapytam :)

Otóż wiosną posadziłem Winobluszcza trójklapowego V. bardzo ładnie obrósł część ściany, sęk w tym, że owa odmiana była szczepiona na podkładzie z W. pieciolitkowego. O ile cała górna część rośliny rosła rewelacyjnie o tyle w pęd części szlachetnej przy samej ziemi praktycznie nie przyrósł w ogóle na grubość. Co mnie mocno martwiło, gdyż taki wątły pęd był/jest narażony na obłamania.

Koniec końców dzisiaj (18.11.) zauważyłem, że przy samej ziemi cały przewodnik, jest złamany ot trzyma się na kilku włóknach. Pytanie, czy jest jakaś szansa na uratowane całej części naziemnej? Czy raczej marne szanse? Przypuszczam, że gdyby była to wiosna jakaś minimalna szansa na regenerację rośliny istnieje, ale zważywszy na porę roku chyba nici.

Zrobiłem co prawda taką prowizoryczną "szynę", coby nie zerwać doszczętnie połączenia, ale chyba nie ma się co łudzić, że to cokolwiek da.

Sęk w tym, że zastanawia mnie dlaczego roślina nie przyrastała na grubość, o ile część zielona rosła rewelacyjnie, o tyle pęd wyrastający z podkładki był mizerny. Niestety koty zrobiły swoje...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
robertP2
1000p
1000p
Od: 7 lut 2011, o 22:22

Re: Złamany pęd winobluszcza

Post »

Winobluszcz trójklapowy tylko i wyłącznie szczepi się na pięciolistkowym. Ukorzenianie jego nie ma większego sensu/ co wielokrotnie na siłę wypóbowane to te twoje ,, sęk '' .
Po drugo nie liczył bym w pierwszym sezonie na zgrubienie, ponieważ są to młode rośliny jednoroczne i ida w górę, idąc na żywioł. Nie wiem jak u ciebie, ale pewnie dostał kopa w postaci nawozów to i rósł ale na długość/ drugiego kopa w szkółce i jest jak jest.