Zielono w oczach - rośliny początkującej

Zdjęcia roślin doniczkowych, domowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Teeger
100p
100p
Posty: 141
Od: 12 lis 2016, o 12:28
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Arnhem

Zielono w oczach - rośliny początkującej

Post »

Dzień dobry!
Nazywam się Ewa i już od jakiegoś czasu sczytuję namiętnie forum. Ociągałam się z zakładaniem własnego wątku, bo rośliny, które mam są... powszechnie dostępne, żeby nie powiedzieć pospolite :) Aż się czasami czerwienię z zazdrości, kiedy oglądam okazy niektórych forumowiczów.
Ale jednak myślę, że warto pokazać nawet najzwyklejsze rośliny, może akurat ktoś wpadnie, poradzi, może komuś będą się podobać. A ja będę mogła dokumentować rozrost (lub ewentualnie kaźń niewinnych zieleniątek, co też czasem ma miejsce).
Jestem początkująca. Rośliny zaczęłam maniakalnie nabywać dopiero w czerwcu zeszłego, czyli 2016, roku. Wcześniej miałam tylko zielistkę, haworthię (zamordowana poprzez zalanie), 1x phalenopsis (też ...odeszła). No ale ponad półtora roku temu przeprowadziłam się z Warszawy do Holandii i poczułam się dość poważnie samotnie - i chyba rośliny są moim sposobem na zajęcie się czymś wdzięcznym. I interesującym, bo czytanie o roślinach jest mega!
Tak więc na nowe miejsce przyjechałam uposażona przez mamę w nowe haworthie, rozrośnięte syngonium, szczepki grudniczka, sadzonkę geranium, babciną sansevierię, no i oczywiście wzięłam ze sobą moją pół zombie zielistkę. Wszystkie żyją do dziś!!!
Teraz mam dużo więcej roślin do doglądania, ale większość jest jeszcze bardzo młoda, bo staram się kupować malutkie roślinki - sprawia mi przyjemność obserwowanie jak się rozwijają, a poza tym chyba łatwiej im się tak przyzwyczaić do warunków mieszkaniowych.

Wątek postanowiłam zacząć paprotkami, bo mam ich najwięcej i chyba najbardziej je lubię.