Grubosz - Crassula cz.5

Zablokowany
Awatar użytkownika
ewa321
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 3541
Od: 5 lip 2014, o 17:13
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Kraków

Grubosz - Crassula cz.5

Post »

Jeżeli temat umieściłam w nieodpowiedniej sekcji - proszę o przeniesienie.

Kupiłam na aukcji C. hottentot, i parę dni temu przyjechała do mnie w takim stanie:

Obrazek

Obrazek

Jestem kompletnie zielona jeżeli chodzi o sukulenty, więc może niepotrzebnie się martwię i może taka ma być ?
Ale nawet jak na moje oko nie wygląda najlepiej.
Pędy, zamiast 'stać na baczność' zwisają z doniczki i dosłownie leżą na niej.
Mają strukturę 'nitki' z koralikami.

Reklamować ją czy jest ok ?

Chciałam zagęścić moje trzy pędy tej samej roślinki, które wyglądają tak:

Obrazek

Te maluszki są sztywne, i ewidentnie w pozycji pionowej.
Bardzo proszę o pomoc ;:180
Pozdrawiam i zapraszam
Awatar użytkownika
mataan
500p
500p
Posty: 510
Od: 26 sie 2013, o 19:45
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Re: Crassula hottentot - chora czy zdrowa - prośba o pomoc.

Post »

Pędy Twojej są jeszcze krótkie, więc stoją pionowo. Z czasem, gdy podrosną, zaczną się pokładać. Ta, którą kupiłaś jest wyciągnięta (porównaj ze swoją). Daj jej więcej światła, to zacznie rosnąć prawidłowo.
Mateusz
Awatar użytkownika
raflezja
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 6842
Od: 25 lip 2009, o 21:51
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Crassula hottentot - chora czy zdrowa - prośba o pomoc.

Post »

Oczywiście, że jest do reklamacji. łodygi sa wiotkie i praktycznie nie spełniają swojej roli. Zaraz pousychają albo zgniją.
Nie wiem z jakiego powodu. Na pewno roślina jest wypłoniona. Być może potem przesuszona albo przelana. Zmarznięta lub przegrzana. Nie wiem. Wiem jedno, że żyć nie będzie i nie ma na co czekać.