Szkodniki na storczykach

ODPOWIEDZ
Maniek19823
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 2
Od: 19 cze 2009, o 09:35

Szkodniki na storczykach

Post »

Witam
Jestem początkującym hodowcą storczyków. Od 1,5 roku posiadam jednego storczyka i niedawno nabyłem trzy nowe piękne okazy i jak się okazało wraz z nimi przyniosłem do domu jakieś szkodniki. Są to malutkie i skaczące owady widoczne na zdjęciach.
Proszę o pomoc w identyfikacji i likwidacji tych szkodników. Później zamieszczę jeszcze zdjęcia kwiatów, ponieważ coś się z nimi dzieje, podejrzewam, że to za sprawą tych szkodników.


Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Anusska
1000p
1000p
Posty: 1504
Od: 10 paź 2008, o 15:59
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Wrocław

Post »

Co prawda ja się na szkodnikach nie znam :oops: ale myślę, że to mogą być skoczogonki :roll:
Tak przynajmniej wynika z tego, co napisałeś, że "skaczą" :wink:
Więcej informacji nt. szkodników masz podanych np. TUTAJ
Może jeszcze ktoś inny Tobie coś doradzi :)
Awatar użytkownika
moni;)
1000p
1000p
Posty: 1422
Od: 21 sty 2009, o 22:46
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Niemcy

Post »

Ja rowniez sie zabardzo nieznam :? ale taki oto opis znalazlam w necie na temat skoczogonkow


Objawy i uszkodzenia:
Podczas podlewania obserwujemy na powierzchni wody bardzo małe, białe, ruchliwe stworzenia. Czasami podskakują. Ich liczebność może być bardzo duża. Skoczogonki w małej ilości są praktycznie niegroźne, a nawet pożyteczne , ponieważ przetwarzają masę organiczną, która po dalszym rozkładzie staje się substancją odżywczą dla roślin. W dużych ilościach są jednak w stanie zaszkodzić kiełkom i liścieniom siewek, delikatnym korzeniom oraz soczystym częściom nadziemnym roślin, nadgryzając te miejsca i ułatwiając jednocześnie infekcję grzybami korzeniowymi oraz powodując gnicie korzeni.

Opis szkodnika: