W tym roku zakonczyl sie pewien etap w naszym zyciu, wprowadzilismy sie do dopiero co zbudowanego domu i przyszła pora na zajęcie sie terenem ogródu. Jestem kompletnym amatorem w sprawach ogrodniczych, i nie mam też wizji, pomysłu na ogród. Pobliskie domy są naprawdę bardzo blisko i moim pierwszym pomysłem jeszcze gdy budowa trwała było zdobycie odrobiny chociaż prywatności. Koniec końców wyszło mi boisko z tujami wokól, ale coraz wiecej trawy usuwam na rzecz innych kolorowych roślinek.
Ale od początku 8)
Na początku teren wygladał tak:

Trafiliśmy na nieudolnego koparkowego, który wywlókł na wierzch żwir, gline, a ziemie żyzna wymieszał z tym żwirkiem, dodatkowo nie udało sie ocalic pięknych starych drzew prócz dwóch- koperkowy nie potrafił niestety sobie poradzić, straciliśmy piekne duze drzewo przesmacznej śliwy, czego bardzo bardzo żałuje. Jabłonki tez się nie uchowały.

Zaczelismy od wyrównania tereniu , łopaty i grabki w dłonie i do dzieła:)

W pierwszej kolejności zasialismy trawę z tyłu domu by pozbyć sie błota i móc normalnie poruszać sie po terenie (lipiec 2008).

Trawa wzeszła słabo, nierówno, potem zaczęła żółknąć.
W zeszłym roku posadzilismy tez z tyłu domu żywopłot z tuj barabant i smaragd.
Brabanty wyraźnie urosły od zeszłego roku, a smaragdy wygladają zupełnie jak w zeszłym roku.

Plamy na trawie to moje nieumiejetne tegoroczne sypanie nawozem bez siewnika, tylko tak jak leci z garści:)

Boisko z trawy zaczęło mnie lekko mierzwić posadziłam drzewka owocowe: śliwki węgierki, wiśnie, jabłoń szarą renetę na szarlotkę, starkingi- malutkie są- sadzone w październiku 2008.
Trawa w tym roku nieco się poprawiła po intensywnym grabieniu filcu, i podaniu nawozu.

Usuwania boiska ciąg dalszy: kółko lawendowe z wierzbą Iwą: pięknie pachnie- lawenda- nie wierzba