Równomierne "macki"

Pytania ze zdjęciami roślin, oceny ich stanu, wyglądu i chorób.
ODPOWIEDZ
pracus
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 7
Od: 9 sty 2018, o 09:38
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Równomierne "macki"

Post »

Witajcie!

Ogrodniczo jestem laikiem, więc proszę nie bić i pomóc w rozpoznaniu choroby. Zakładam, że to jakiś rodzaj grzybicy? Nie powiem, sama forma jest w pewien sposób spektakularna - równomiernie rozłożone jakby macki ośmiorniczki w mikroskali.

Obrazek
Awatar użytkownika
FikuMiku
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 606
Od: 19 maja 2020, o 08:08
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Gdynia

Re: Równomierne "macki"

Post »

Wpisz sobie w wyszukiwarkę np. narecznica samcza :)
Życie jest do chrzanu, co oznacza, że poza wyciskaniem łez może okazać się całkiem smaczne. Fiku Miku Ogrodniku cz. 1
Tylko co ludzkie potrafi być prawdziwie obce.Reszta to lasy mieszane, krecia robota i wiatr. Pelargonioza Fiku Miku cz.1
pracus
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 7
Od: 9 sty 2018, o 09:38
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.

Re: Równomierne "macki"

Post »

No to się ośmieszyłem, dziękuję! ;:306

Żeby się odwdzięczyć i pozostawić wątek choć trochę merytorycznym, wklejam tu cytat, na który przy okazji się natknąłem:
Nerecznica czy narecznica?
Prawidłową nazwą jest nerecznica, która wynika z nerkowatego kształtu, jaki przybierają kupki zarodni znajdujące się na dolnej stronie liści. Jednak stosunkowo często spotyka się nazwę rodzajową narecznica, która jest niepoprawna. Pojawiła się w wyniku błędu drukarskiego, do jakiego doszło w jednym z popularnych kluczy do oznaczania roślin, który był później wielokrotnie cytowany w innych pracach.
Awatar użytkownika
FikuMiku
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 606
Od: 19 maja 2020, o 08:08
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: Gdynia

Re: Równomierne "macki"

Post »