Dzika róża (R. canina) - jak prowadzić,ciąć

RosaPerigliosa
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 5
Od: 19 maja 2015, o 18:47
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Dzika róża (R. canina) - jak prowadzić,ciąć

Post »

Dzień dobry :) wypowiadam się tu pierwszy raz, przeczytałam już bardzo dużą ilość wątków o różach z tego Forum ale nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie. Z góry przepraszam jeśli jest ono głupie. Jestem kompletnie "zielona" w temacie uprawy czegokolwiek, przejęłam po rodzicach kawałek ogrodu w związku z tym zamarzył mi się klomb różany z dzikiej róży w formie (pardon my French jednak brakuje mi odpowiedniego słowa, nie znam się zbyt dobrze na nomenklaturze ogrodniczej) takiego kulistego krzaka.

Stąd moje pytanie - czy jest to w ogóle możliwe? Da się pyszną dziką różę uformować w miarę kulisty i ozdobny krzak?
I jak się do tego zabrać?

Z góry dziękuję wszystkim którzy przeczytali ten post i mogą coś doradzić. Z góry również przepraszam wszystkich którzy poczuli się obrażeni słowem użytym w tytule, stworzyłam ten neologizm specjalnie by więcej osób kliknęło z ciekawości ;).
RosaPerigliosa
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 5
Od: 19 maja 2015, o 18:47
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Re: Dzika róża (R. canina) - jak zrobić klombokrzak?

Post »

Ponieważ nie mogę edytować (nie wiedziałam wcześniej , że nie ma takiej możliwości na forum), załączam zdjęcie poglądowe klombokrzaka o jaki mi chodziło:
http://rosacwik-sklep.pl/public/assets/ ... n_male.jpg
(oczywiście nie chodzi mi o róże pnącą na łuku ale ten krzaczek w tle, w środku łuku)

Oraz coś podobnego ale większe wykonane z róży pomarszczonej:

http://assets0.ogrodowisko.pl/uploads/p ... iginal.JPG

Czy canina nadaje się również do uformowania podobnego krzewu czy lepiej posadzić różę pomarszczoną lub stulistną? Zależy mi głównie na walorach smakowych (owoce i płatki), z róży chcę robić konfitury.
Awatar użytkownika
Deirde
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 7378