Rozmnażanie róż

Alice
200p
200p
Posty: 269
Od: 28 mar 2009, o 10:20
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Śląskie

Rozmnażanie róż

Post »

Nie wiem ,czy był już taki temat choć dzięki opcji szukaj nie znalazłam nic podobnego. Chodzi mi konkretnie o rozmnożenie starej róży ,ma około 15 lat. Nie znam się na odmianach więc opiszę- jest bardzo wysoka ( około 2-2,5 m ) kwiaty są duże ,ciemnoczerwone, pełne. Coś w typie tych długich róż ,które można spotkać w sklepach. Czy można je sadzonkować ?? Jeśli tak to kiedy ??
Awatar użytkownika
Daniel - Ogrodnik
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 8
Od: 13 paź 2009, o 19:31

Re: Rozmnażanie róż

Post »

Najprościej byłoby zrobić odkłady. Musisz przygiąć pęd do ziemi w paru miejscach przysypać do sporą ilością ziemi (najlepiej wykopać małe dołki) co jakieś 40 cm. W miejscach gdzie pęd jest zasypany wiosną powinny pojawić się korzonki. Taki pęd dzielisz i masz gotowe sadzonki.
Możesz spróbować również wykonać sadzonki zdrewniałe (czyli pędy tegoroczne ale grube dł. na 4 oczka ok 20 cm) i wsadzić je do ziemi tak aby wystawał tylko jeden pączek. Wiosną mogą się również ukorzenić.
Najczęściej róże jednak rozmnaża się przez szczepienie (oczkowanie) ale to wymaga już wprawy i wiedzy.
Trzymam kciuki za sukces :D
Zapoznam się z regulaminem forum.
Awatar użytkownika
rose_marek
-Moderator Forum-.
-Moderator Forum-.
Posty: 1304
Od: 14 wrz 2008, o 09:18
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Oregon, USA

Re: Rozmnażanie róż

Post »

Alice, Daniel już Ci odpowiedział, ale zobacz w NAJCIEKAWSZYCH TEMATACH: http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=41&t=27454
i trochę o tym jest również tutaj: http://forumogrodnicze.info/viewtopic.p ... 53#p500653
i tutaj: http://forumogrodnicze.info/viewtopic.p ... 37#p499437
Pozdrawiam, Marek
rose_marek_malinki
Alice
200p
200p
Posty: 269
Od: 28 mar 2009, o 10:20
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rozmnażanie róż

Post »