Dzika róża(R. canina)

ODPOWIEDZ
zielona84
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 4
Od: 5 lip 2008, o 16:45
Lokalizacja: Wrocław

Dzika róża(R. canina)

Post »

Witam jestem nową użytkowniczką forum, gdzie zapisałam sie ze wzgledu na swoją niewiedzę nt. róż i ich chorób przede wszystkim. Jestem całkowitym laikiem w tej sprawie ale mam pod domem krzak dzikiej róży, który bardzo ładnie rósł do tej pory i nie sprawiał "kłopotów". W tym roku jednak po przekwitnięciu na owocach pojawił się jaskrawo-pomarańczowy nalot, nie wiem co to może być i jak się tego pozbyć, tzn. domyślam się że trzeba będzie obciąć zakażone gałązki i najlepiej spalić, ale nie wiem kiedy to zrobić i czy ta choroba nie jest zaraźliwa. Proszę o pomoc w tej sprawie

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
oliwka
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 5841
Od: 24 mar 2008, o 13:31
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: woj. śląskie

Post »

To nie jest dzika róża tylko jakaś odmianowa :wink:
Choroba o której piszesz to rdza, oprócz tego widzę na zdjęciach objawy innego choróbska- czarnej plamistości, to te żółknące liście z przebarwieniemi/plamami w kolorze czarnym .
Liście które opadną wyzbieraj i zniszcz. Krzew pryskaj preparatami grzybobójczymi np. Amistar, Bravo i inne.
Dużo tu było na forum o zwalczniu tych chorób, więc pewnie znajdziesz wiele innych rad.
I jeszcze jedno, niestety choroby mogą przejść na inne krzewy :(
Pozdrawiam Walentyna
aktualny
spis treści
zielona84
0p - Nowonarodzony
0p - Nowonarodzony
Posty: 4
Od: 5 lip 2008, o 16:45
Lokalizacja: Wrocław

Post »

Niestety, ale muszę stwierdzić, że się mylisz oliwko, ponieważ to JEST dzika róża :shock: . Dziękuję jednak za rady, poczytam forum... ;:61 Mam nadzieję, że uda się wyeliminować choroby
Awatar użytkownika
oliwka
Przyjaciel Forum - gold
Przyjaciel Forum - gold
Posty: 5841
Od: 24 mar 2008, o 13:31
Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
Lokalizacja: woj. śląskie

Post »