Chaber (Centaurea)

Tulipany, krokusy, narcyzy, lilie, dalie, begonie, irysy, kanny, bratki, maciejki, ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aina
50p
50p
Posty: 60
Od: 2 mar 2007, o 09:09
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Chaber (Centaurea)

Post »

Witam. To mój pierwszy post na forum. Mam nadzieję, że coś mi poradzicie.
Od ubiegłego sezonu jestem posiadaczką małej działki-jak się okazało niemal całkowicie zarośniętej przez kwiat o nazwie chaber górski (jestem jeszcze zupełnym laikiem, jeśli chodzi o rośliny, ale oglądając zdjęcia w internecie jestem pewna, że to chaber).
Problem w tym, że ta roślina jest niesamowicie ekspansywna, wyrasta wszędzie, przytłacza inne kwiaty. Nie pomogło przekopanie ziemi, wyrywanie jej, a nie bardzo wiem, co jeszcze mogę zrobić.

Wyczytałam, że można stosować RANDUP (?), ale co z innymi pożądanymi roślinami obok? Nic im się nie stanie?

Proszę o jakieś porady :)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Lady-r
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 4276
Od: 3 lis 2006, o 12:35
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: między Płockiem, a Ciechanowem

Post »

Roundapem to spalisz wszystko,ale czy to ten chaber?Ja go mam i trochę się rozsiewa ale nie jest taki ekspansywny ,rośnie sobie w jednym miejscu.
pozdrawiam Ania jestem na etapie wymieniania tego co mi się trafiło na to co mi się podoba ;)
Mój ogródek cz.1
Zadbajmy o zdrowie Moje domowe Ogródek Lady-r po przerwie
Awatar użytkownika
chatte
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 15082
Od: 19 paź 2006, o 08:52
Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Lokalizacja: śląskie

Post »

Witaj Aina :D

Jeśli chcesz uchronić przed zniszczeniem rosliny sąsiadujące z tym chabrem, to musisz liscie chabrów malować pędzelkiem maczanym w roundapie. Ja tak pozbywałam się powoju.
Nie sądzę jednak, zeby chaber zapuszczał kłącza tek głęboko w ziemię jak powój. Może wystarczy wykopać i usunąć wszystkie kłącza, tak jak w przypadku perzu.
Awatar użytkownika
Aina
50p
50p
Posty: 60